آیا جراحی زیبایی باعث ابتلا به ویروس کرونا می شود ؟

کرونا ویروس جدید

کرونا ویروس جدید  نوعی بیماری عفونی است که اخیراً کشف شده است. این ویروس و بیماری جدید قبل از شروع شیوع بیماری در ووهان چین در دسامبر ۲۰۱۹ ناشناخته بود.

علائم کرونا ویروس جدید  چیست؟

شایع ترین علائم کرونا ویروس جدید  تب ، خستگی و سرفه خشک است. برخی از بیماران ممکن است درد و درد ، احتقان بینی ، آبریزش بینی ، گلودرد یا اسهال داشته باشند. این علائم معمولاً خفیف است و به تدریج شروع می شود. برخی از افراد آلوده می شوند اما علائمی ایجاد نمی کنند و احساس ناخوشایندی نمی کنند. بیشتر افراد (حدود ۸۰٪) بدون نیاز به معالجه خاص ، از این بیماری بهبود می یابند. از هر ۶ نفری که مبتلا به کرونا ویروس جدید  می شوند ۱ نفر به طور جدی بیمار می شوند و در تنفس دچار مشکل می شوند. افراد مسن و افراد دارای مشکلات پزشکی اساسی مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی یا دیابت بیشتر احتمال دارد به بیماری جدی مبتلا شوند. حدود ۲٪ از مبتلایان به این بیماری فوت شده اند. افراد مبتلا به تب ، سرفه و مشکل در تنفس باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

coronavirus ویروس کرونا

کرونا ویروس جدید  چگونه پخش می شود؟

افراد می توانند کرونا ویروس جدید  را از سایر مبتلایان به ویروس بگیرند. این بیماری می تواند از طریق شخص به قطرات کوچک بینی یا دهان از فرد به فرد دیگر گسترش یابد که در هنگام سرفه یا بازدم فرد مبتلا به کرونا ویروس جدید  گسترش می یابد. این قطرات بر روی اشیاء و سطوح اطراف فرد فرود می آید. سپس افراد دیگر با لمس این اجسام یا سطوح ، کرونا ویروس جدید  را گرفته و سپس چشم ، بینی یا دهان خود را لمس می کنند. افراد همچنین می توانند کرونا ویروس جدید  را در صورت تنفس قطرات از فرد مبتلا به کرونا ویروس جدید  که سرفه می کند یا قطرات را بیرون می کشد ، بگیرند. به همین دلیل مهم است که بیش از ۱ متر از فردی که مریض است فاصله بگیرید.

آیا ویروسی کرونا جدید  از طریق هوا قابل انتقال است؟

تاکنون مطالعات نشان می دهد ویروس ایجاد کرونا ویروس جدید  عمدتا از طریق تماس با قطرات تنفسی و نه از طریق هوا منتقل می شود.

آیا می توان کرونا ویروس جدید  را از فردی گرفت که علائمی ندارد؟

راه اصلی شیوع این بیماری از طریق قطرات تنفسی است که توسط کسی که سرفه می کند ، پخش می شود. خطر ابتلا به کرونا ویروس جدید  از طرف افراد بدون هیچ علائمی بسیار پایین است. با این حال ، بسیاری از افراد مبتلا به کرونا ویروس جدید  فقط علائم خفیفی را تجربه می کنند. این امر به ویژه در مراحل اولیه بیماری صادق است. بنابراین گرفتن کرونا ویروس جدید  از کسی که مثلاً فقط سرفه خفیف داشته باشد و احساس بیماری نداشته باشد ، ممکن است.

آیا می توانم ویروس کرونا را از مدفوع کسی که مبتلا به این بیماری است ، بگیرم؟

به نظر می رسد خطر ابتلا به کرونا ویروس جدید  از مدفوع فرد آلوده کم است. در حالی که تحقیقات اولیه نشان می دهد که ویروس ممکن است در برخی موارد در مدفوع وجود داشته باشد ، گسترش در این مسیر ویژگی اصلی شیوع آن نیست.

برای محافظت از خود و جلوگیری از شیوع بیماری چه کاری می توانم انجام دهم؟

کرونا ویروس جدید  هنوز هم در اکثر مردم چین با برخی کشورهای دیگر در حال شیوع است. بیشتر افرادی که به این ویروس آلوده می شوند ، دچار بیماری خفیف می شوند و بهبود می یابند ، اما این بیماری برای دیگران شدیدتر است. با انجام موارد زیر از سلامتی خود مراقبت کرده و از دیگران محافظت کنید.

شماره تماس مستقم دکتر : ۰۹۱۲۰۹۲۹۱۹۵

آیا آنتی بیوتیک ها در جلوگیری یا درمان کرونا ویروس جدید  مؤثر هستند؟

آنتی بیوتیک ها علیه ویروس ها کار نمی کنند ، آنها فقط روی عفونت های باکتریایی کار می کنند. کرونا ناشی از ویروس است ، بنابراین آنتی بیوتیک ها برای درمان آن مؤثر نیستند. از آنتی بیوتیک ها به عنوان ابزاری برای پیشگیری یا درمان کرونا ویروس جدید  نباید استفاده شود. آنها فقط باید مانند پزشک معالج جهت درمان عفونت باکتریایی مورد استفاده قرار گیرند.

آیا جراحی زیبایی باعث ابتلا به ویروس کرونا می شود ؟

یکی از سوالات رایج بیماران در زمینه قرار گیری در بیمارستان و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کرونا است . در این رابطه لازم به ذکر است که تمامی جراحی های زیبایی در کلینیک های زیبایی انجام می شود که انجام خدمات درمانی در آن ها وجود نداد . با توجه به آنکه تمامی افراد قبل از جراحی چکاپ کامل دارند ، بنابراین با سلامت کامل به کلینیک زیبایی مراجعه کرده و جراحی خود را انجام می دهند . بسیاری از عمل های زیبایی همچون جراحی بینی نیاز به بستری طولانی مدت ندارد و بیمار یک ساعت قبل از جراحی و ۲ ساعت بعد از جراحی بیمارستان را ترک می کنند . بنابراین نگران ابتلا به بیماری به علت مراجعه به کلینیک ها در جراحی زیبایی نباشید .